Nak Halang Gigi Dari Rosak Dan Berbau? Amalkan 5 Cara Ini Dengan Betul..Insyaallah

Kongsikan di

Diolah Feyra Nasrom Sumber Amazing Nara

Anda ada masalah mulut berbau disebabkan gigi rosak? Gosok gigi berulang kali pun masih lagi belum hilang? Mungkin selama ini cara anda menggosok gigi itu tidak betul. Kami ada info penting buat korang yang menghadapi masalah ini, jangan risau, ikut sahaja cara mudah ini dan amalkan setiap hari okay.
 
Gigi harus digosok selama 2 minit
 
Kajian dari British Dental Health Foundation mengatakan kebanyakan manusia memberus gigi tidak lebih dari 1 minit dan paling lama hanya 45 saat sahaja. Tips ingin gigi yang sihat sepatutnya korang kena gosok selama 2 minit.
 
Guna ubat gigi yang ada fluorida
 
Kesan fluorida adalah untuk mencegah gigi dari menjadi buruk. Jadi sebelum beli, lihat dahulu pada kotak ubat gigi jika ia mengandungi fluoride atau tidak.
 
 Jangan berkumur dulu selepas gosok gigi
 
Kalau ikutkan, tak payah berkumur langsung. Lepas gosok, ludah sahaja. Sebab? Untuk membantu ketahana fluoride di celah-celah gigi anda.
 
 Jangan terus gogok gigi selepas makan, tunggu dahulu 1 jam
 
Tahukah anda Enamel akan jadi lembut sejurus selepas kita makan terutamanya jika makanan itu bergula. Jadi jika terus menggosok selepas makan, enamel pada gigi akan rosak dan menjejaskan kesihatan gigi. Waktu yang bagus untuk gosok gigi adalah 1 jam selepas makan.
 Gosok gigi dengan lembut, jangan kasar
 
Jangan gosok kasar-kasar, ia boleh mendatangkan kerosakan pada tisu di gusi
Sumber Sinar FM
loading...

0 Response to "Nak Halang Gigi Dari Rosak Dan Berbau? Amalkan 5 Cara Ini Dengan Betul..Insyaallah"

Post a Comment