Tanda Kiamat Muncul Di Madinah, Air Terjun Sudah Keluar Dari Gunung Uhud – Mohon Baca Dan Sebarkan Untuk Ingatan Bersama

Kongsikan di

Subhanallah, sekarang ini sudah banyak hadis Nabi tentang tanda-tanda kiamat yang telah terbukti. Termasuk di dalamnya mengenai sungai-sungai yang mengalir di Jazirah Arabia. Dan kini, sungai-sungai itu benar-benar mengalir dari gunung Uhud di Madinah.
Orang yang memperhatikan keadaan Jazirah Arab akan mendapatkan bahwa padang pasir yang gersang dan tandus mencapai 70% dari jumlah keseluruhannya. Nabi kita SAW memberi kabar bahwa diantara tanda kiamat: jazirah arab akan kembali subur dan dialiri sungai, padahal sebelumnya ia merupakan hamparan padang pasir gersang yang tidak ditumbuhi tanaman. Ini terbukti dengan munculnya air terjun dari gunung uhud.
Dari Abu Hurairah RA bahwasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tidak akan terjadi kiamat sehingga jazirah arab kembali menjadi subur dan dialiri sungai, sehingga orang yang menempuh perjalanan dari Irak menuju Makkah tidak merasa takut kecuali dari ketersesatan –atau takut kehilangan arah jalan- dan akan membanyak al-haraj.” Para sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah, apa yang dimaksud dengan al-haraj?” Beliau menjawab, “Pembunuhan”, (HR. Ahmad).

Dari Abu Hurairah RA bahwasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tidak akan terjadi kiamat sehingga harta membanyak dan melimpah, bahkan seseorang sampai keluar dengan membawa zakat hartanya, namun tidak mendapati orang yang mau menerimanya. Dan hingga bumi arab kembali menjadi subur dan dialiri sungai,” (HR. Muslim).
loading...

8 Responses to "Tanda Kiamat Muncul Di Madinah, Air Terjun Sudah Keluar Dari Gunung Uhud – Mohon Baca Dan Sebarkan Untuk Ingatan Bersama"

  1. Mohon penjelasan admin tarikh air terjun mula keluar dari bukit uhud

    ReplyDelete
  2. sahih ke berita ni? saya ke madinah bulan lepas, tak nampak pun air terjun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas bir Ali, kabarnya sudah banyak terlihat sungai

      Delete
  3. Subhanallah, mohon pengesahannya, hari ini saya ziarah ke gunung uhud, tak nampak air terjun seperti di gambar. Dibagian manakah yg kelihatan spt di gbr?

    ReplyDelete
  4. ini kaitan dgn hadis sekira tidak berlaku sekarang ia akan berlaku dgn izin Allah

    ReplyDelete
  5. kalau kejadian ini betul berlaku maka sudah tentu ada penjelasan yang mudah kenapa ia berlaku. mungkin disebabkan sebelumnya ada hujan lebat atau sebagainya. Jika betul tiada penjelasan saintifik yang munasabah maka sudah tentu kerajaan arab saudi telah pun mewar warkan ke seluruh dunia dan hampir seluruh dunia telah menjadi muslim ketika ini kerana satu bukti sahih kebenaran islam telah berlaku.

    ReplyDelete